Om børnehaven

I Kongehøjens Børnehave modtager vi mange forskellige børn og familier. Hver især kommer de med deres forskellige sociale, kulturelle og etniske baggrunde og der er plads til alle. For os er det vigtigt, at alle børn uanset hvem de er og hvor de kommer fra, oplever en grundlæggende følelse af at høre til, at være en del af noget større, at være en del af et børnefællesskab. Ud over de mindre fællesskaber og venskaber, der opstår i grupperne, har vi et ønske om, at alle børn føler sig som en del af det store fællesskab - nemlig det at gå i Kongehøjens Børnehave.

Vi arbejder med afsæt i en anerkendende og respektfuld tilgang til det enkelte barn. Vi understøtter barnet ved at fortælle, hvad vi gerne vil have, frem for hvad barnet ikke må. Vores mål er at være tydelige, autentiske, nærværende og omsorgsfulde voksne i vores møde med og forståelse af barnet. Vi ser det enkelte barn som noget særligt og sammen med forældrene forsøger vi, at skabe en børnehavedag med leg, læring og masser af glæde, således at barnet kan udvikle sig til et harmonisk og selvstændigt individ med et højt selvværd.

På de følgende sider kan du læse mere om Kongehøjens Børnehave.

Du er meget velkommen til at kontakte os for at aftale et besøg, så du har mulighed for at få svar på evt. spørgsmål, se vores rammer og fornemme stemningen i huset.

Vi glæder os til at se dig.

Kirsten Wurlitzer
Leder
Tlf.: 73768754

Kongehøjens Børnehave er et sted hvor mine børn har følt sig trygge og godt tilpas fra allerførste dag. Det er en børnehave med en stabil personalegruppe, som kender mine børn, som prioriterer at komme ud uanset vejret og i stor stil bruger den nærtliggende skov til sjove projekter og aktiviteter. En børnehave som har gjort mit ældste barn absolut klar til at klare næste skridt på vejen - skolelivet!!
Maibritt Sand Nielsen, mor til Malthe og Maja
I Kongehøjens Børnehave bliver man mødt af varme, imødekommende og omsorgsfulde ansatte, der vægter fællesskabet højt. Børnehaven holder et højt aktivitetsniveau og Karoline fortæller ofte med begejstring om skovture, bækvandring, cykelture, svømmehal, rollespil, bålmad, lege og boldspil i hallen… og meget mere.
Karina Kuta, mor til Karoline
Som forældre til Simon synes vi det er i absolut topklasse den målrettede indsats der arbejdes med i forhold til at gøre børnene parate til en hverdag i skolen. Her skal nævnes forudsigelighed, struktur, selvstændighed og udvikling. Endnu engang mange tak fordi I har givet super rammer, så vores søn har følt sig tryg og har udviklet sig så han er parat til skole.
Benny og Dorte S. Petersen, forældre til Simon
Projekter som "mal dig selv", "ud i naturen" med eller uden vaders, kanosejlads og rollespil sammen med naturvejleder, bedsteforældrekaffe, løb i skoven og svømning er blot få af de ting, der har givet vores søn en fantastisk tid i børnehaven.
Benny og Dorte S. Petersen, forældre til Simon
Vi kan stærkt anbefale Kongehøjens Børnehave. Personalet møder os dagligt med smil og overskud, hvilket gør vores barn og os forældre trygge. Der bliver jævnligt lavet forskellige aktiviteter, som er med til at rykke det enkelte barns grænser og kunnen. Skøn institution.”
Frank og Lene Abrahamsen, forældre til Lasse
Vi vil gerne sige tusind tak for denne gang. Vi har været vildt glade for at være i børnehaven. Vi er altid blevet mødt af dejlige, engagerede medarbejdere. Selv om der har været store udfordringer de seneste 3 år bl.a. i form at besparelser og sammenlægninger, har vi været super tilfredse med ledelsens og de ansattes indsats.
Charlotte og Janus Fischer, forældre til Sofie

Kontaktoplysninger:

Kongehøjens Børnehave
Sandved 45
6200 Aabenraa

Tlf.: 73768754
Mail: kwu@aabenraa.dk

Leder i Kongehøjens Børnehave:

Kirsten Wurlitzer
Tlf: 73768754