Vi afholder Kongehøjens Børneløb
Vi laver mad over bål
Fælles arbejdsdage hvor vi hygger sammen med alle i familien
Der fanges mange krabber, når vi er på koloni på Naldtang
Bondegårdsturen er altid et hit

Naturen som legeplads

Med en beliggenhed nær skov og strand er det helt naturligt for os at have særlig fokus på ude liv. En stor del af vores aktiviteter og hverdag foregår udendørs – både i institutionen og i nærmiljøet.

Et tæt samarbejde med forældre

Vi lægger stor vægt på et åbent samarbejde med forældrene. Vi skal lytte til hinanden og sammen opbygge en gensidig tillid så vi kan fremføre de væsentlige forhold, der har med barnets trivsel at gøre.

Glade børn og god energi

Kongehøjens Børnehave vil give børnene en sjov og tryg hverdag, således at de udvikler sig til harmoniske og selvstændige personligheder med et højt selvværd.
Vi vil gerne sige tusind tak for denne gang. Vi har været vildt glade for at være i børnehaven. Vi er altid blevet mødt af dejlige, engagerede medarbejdere. Selv om der har været store udfordringer de seneste 3 år bl.a. i form at besparelser og sammenlægninger, har vi været super tilfredse med ledelsens og de ansattes indsats.
Charlotte og Janus Fischer, forældre til Sofie
Projekter som "mal dig selv", "ud i naturen" med eller uden vaders, kanosejlads og rollespil sammen med naturvejleder, bedsteforældrekaffe, løb i skoven og svømning er blot få af de ting, der har givet vores søn en fantastisk tid i børnehaven.
Benny og Dorte S. Petersen, forældre til Simon
I Kongehøjens Børnehave bliver man mødt af varme, imødekommende og omsorgsfulde ansatte, der vægter fællesskabet højt. Børnehaven holder et højt aktivitetsniveau og Karoline fortæller ofte med begejstring om skovture, bækvandring, cykelture, svømmehal, rollespil, bålmad, lege og boldspil i hallen… og meget mere.
Karina Kuta, mor til Karoline
Som forældre til Simon synes vi det er i absolut topklasse den målrettede indsats der arbejdes med i forhold til at gøre børnene parate til en hverdag i skolen. Her skal nævnes forudsigelighed, struktur, selvstændighed og udvikling. Endnu engang mange tak fordi I har givet super rammer, så vores søn har følt sig tryg og har udviklet sig så han er parat til skole.
Benny og Dorte S. Petersen, forældre til Simon
Vi kan stærkt anbefale Kongehøjens Børnehave. Personalet møder os dagligt med smil og overskud, hvilket gør vores barn og os forældre trygge. Der bliver jævnligt lavet forskellige aktiviteter, som er med til at rykke det enkelte barns grænser og kunnen. Skøn institution.”
Frank og Lene Abrahamsen, forældre til Lasse
Kongehøjens Børnehave er et sted hvor mine børn har følt sig trygge og godt tilpas fra allerførste dag. Det er en børnehave med en stabil personalegruppe, som kender mine børn, som prioriterer at komme ud uanset vejret og i stor stil bruger den nærtliggende skov til sjove projekter og aktiviteter. En børnehave som har gjort mit ældste barn absolut klar til at klare næste skridt på vejen - skolelivet!!
Maibritt Sand Nielsen, mor til Malthe og Maja
Kongehøjens Børnehave | Sandved 45, 6200 Aabenraa  | Tlf.: 7376 8754